3 min

CRM dla małych firm: wskazówki i problemy wyboru

Dowiedz się, dlaczego nie możesz skutecznie pracować bez CRM i jak wybrać właściwy program

Spis treści

1. Znaczenie dobrego oprogramowania do zarządzania klientami w małych firmach

2. Na co zwrócić uwagę

3. Dobre rozwiązanie czy nie: jak rozpoznać?

4. Przemyślenia końcowe

 

Myślisz o przeniesieniu swojej lokalnej firmy do cyfrowego świata? Nawet na mały budżet w internecie istnieje wiele usług, ale wybór nie jest łatwy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie pułapki mogą stać na drodze oraz jak wybrać właściwe narzędzie.

 

Znaczenie dobrego oprogramowania do zarządzania klientami w małych firmach

Jest wiele powodów, przez które warto mieć takie narzędzie, ale wszystkie wynikają z najważniejszego: obsługi klienta. CRM — to rodzaj oprogramowania, który zapewnia szereg narzędzi do zarządzania relacjami z klientami, w tym przetwarzanie zleceń, bazę kontaktów oraz historię usług i prac, wykonanych dla klienta. Oprócz tego, takie oprogramowanie pomoże również znaleźć wąskie gardła w procesie obsługi i zidentyfikować błędy pracowników.

Nowoczesne technologie, takie jak CRM w chmurze, pozwalają zarządzać każdym obszarem biznesu za pomocą tylko połączenia internetowego na dowolnym urządzeniu i otwierają szereg możliwości:

  • Przechowywanie wszystkich danych w jednym miejscu
  • Lepsze zrozumienie potrzeb i zachowania klientów
  • Rozwój relacji  ze stałymi klientami
  • Integracja z mediami społecznościowymi oraz innymi narzędziami
  • Dostęp do danych z różnych urządzeń
  • Lepsza obsługa klienta 
  • Zaoszczędzenie czasu

Na co zwrócić uwagę

Aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, właściciele firm często porównują funkcje oprogramowania. Jednak najważniejsze, co trzeba zrobić przy wyborze CRM — określić cele końcowe. Musisz dokładnie zrozumieć, dlaczego potrzebujesz programu i co chcesz uzyskać po jego wdrożeniu.

Punkty, które również mogą wpłynąć na Twoją decyzję:

  • Łatwość. Upewnij się, że narzędzie jest w miare prostym dla osób, które będą go używać. Jest to bardzo ważne, ponieważ CRM będą obsługiwać pracowniki bez głębokiej wiedzy technicznej.
  • Szybki start. Przy tak wielu różnych programach pojawiających się na rynku przez cały czas, trudno jest nadążyć za wszystkimi funkcjami. Jeśli firma oferuje jakiś rodzaj onboardingu lub szkolenia to oznacza, że pracownicy szybko opanują program.
  • Elastyczność. Obowiązkowym atrybutem dobrego online CRM jest możliwość dostosowania elementów systemu do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Na przykład, musisz mieć możliwość zmieniać szablony dokumentów lub dodawać niestandardowe pola bez pomocy programistów.
  • Dostęp ze smartfonu. Dla właścicieli firm, którzy zawsze są w biegu, możliwość wygodnego dostępu do danych przez telefon jest konieczną.
  • Ograniczenie dostępu. Ochrona danych ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa Twojej firmy. Oznacza to, że narzędzie musi mieć zaawansowaną konfigurację praw dostępu, aby każdy pracownik widział tylko te informacje, których potrzebuje do swojej pracy.
  • Przejrzystość. CRM dla małych firm powinien wyświetlać dane dotyczące wydajności Twojego biznesu w przejrzystym i czytelnym formacie.

Zrób listę technicznych i funkcjonalnych wymagań oraz przetestuj kilka programów razem ze swoimi pracownikami podczas okresu próbnego.

Dobre rozwiązanie czy nie: jak rozpoznać?

Aby dokonać właściwego wyboru, skorzystaj z okresu próbnego według następującego planu:

KROK #1: Uważnie przeczytaj instrukcję, wskazówki lub inne materiały szkoleniowe.

KROK #2: Zaproś kilku pracowników do wypróbowania nowego systemu.

KROK #3: Dowiedź się, czego pracownicy oczekują od programu. Upewnij się, że są zainteresowani wypróbowaniem funkcji.

KROK #4: Wyodręb funkcje o wyższym i niższym priorytecie dla firmy.

KROK #5: Wymień kryteria, według których porównasz wyniki zespołu „testerów” z wydajnością pracowników, którzy nie korzystali z nowego CRM.

KROK #6: Na koniec omów z zespołem cały proces: co im się podobało, a co nie tak bardzo, z jakimi wyzwaniami się zmierzyli, czego nie rozumieli itp.

KROK #7: Porównaj wyniki pracowników, którzy testowali program z tymi, którzy pracowali bez zmian.

Końcowe przemyślenia

Wybór właściwego CRM dla małej firmy może być skomplikowany. Najpierw lepiej poświęcić czas na określenie najważniejszych dla ciebie funkcji CRM. Również warto zwrócić uwagę na łatwość obsługi, dostępność wsparcia technicznego, onboardingu, cenę i funkcje różnych planów taryfowych oraz elastyczność dostosowywania. Ale tylko okres testowy pomoże dokonać właściwego wyboru.


Chcesz wypróbować Orderry? Przetestuj wszystkie funkcje bezpłatnie przez 14 dni.

Chcesz zobaczyć, jak działa program? Umów się na demonstrację tutaj.

comments powered by Disqus