5 minut

Lista zamówień oraz ich szczegóły w aplikacji mobilnej Orderry na iOS

Śmiało zbliżamy się do celu — tworzenia wygodnej i funkcjonalnej aplikacji mobilnej do pracy z zamówieniami. Dzisiaj w aplikacji Orderry dla użytkowników iOS pojawiło się wiele nowych rzeczy:

  • wyświetlanie listy zamówień dla lokalizacji z możliwością ich filtrowania i wyszukiwania;
  • przeglądanie ogólnych informacji o zamówieniu;
  • możliwość kontaktu z klientem lub menedżerem bezpośrednio z aplikacji;
  • przeglądanie danych klientów.

Przyjrzyjmy się bliżej wszystkim zmianom.

Nowe zakładki aplikacji mobilnej Orderry

Aplikacja posiada teraz trzy zakładki:

  • Zamówienia, gdzie zobaczysz listę wszystkich dostępnych w wybranej lokalizacji zamówień, będziesz mógł znaleźć i otworzyć potrzebne zamówienie;
  • Skaner kodów QR, który posiada funkcję skanowania kodu QR zamówienia;
  • Ustawienia, gdzie możesz skonfigurować korzystanie z Face/Touch ID, wyświetlane na karcie zamówienia informacje oraz skontaktować się z wsparciem technicznym za pomocą czatu.

 
order-list-en.png (46 KB)

Aplikacja otwiera się na zakładce Zamówienia. Teraz, aby otworzyć zamówienie, nie musisz skanować kod QR, ale nadal masz taką możliwość z kilku powodów:

  • czasami skanowanie kodu QR będzie szybsze niż wyszukiwanie, zwłaszcza jeśli masz pod ręką wydrukowany dokument z kodem;
  • w przyszłości kody QR pojawią się również na innych dokumentach, dzięki czemu za pomocą skanera QR można będzie znaleźć sprzedaż, przyjęcie na stan magazynowy itp.

Ze wszystkich zakładek najbardziej nas interesują Zamówienia. Przyjrzyjmy się im bliżej. 

Lista zamówień, filtry i wyszukiwanie

Jak powiedzieliśmy powyżej, w aplikacji mobilnej teraz możesz zobaczyć listę wszystkich dostępnych zamówień według lokalizacji. Zamówienia są wyświetlane w formacie karteczek, informacje na których możesz dostosować samodzielnie.

 
order-card-settings-en.png (18 KB)
 
W kilka kliknięć możesz skorzystać z filtrów, które są już dostępne w desktopowej wersji Orderry na stronie „Zamówienia”, aby przefiltrować zamówienia według daty utworzenia, daty gotowości lub umówionego czasu wizyty.
 
filters-en.png (18 KB)

A jeśli musisz szybko otworzyć określone zamówienie, możesz skorzystać z wyszukiwarki, która nie różni się od wyszukiwarki w wersji desktopowej. Wystarczy tam wpisać imię klienta, numer telefonu, numer seryjny / IMEI / VIN, markę lub model wyrobu. Możesz również wyszukać zamówienia według pól niestandardowych: wyłącznie według numeru zamówienia lub wyłącznie według numeru telefonu wyrobu.

Szczegółowe instrukcje, dotyczące korzystania z wyszukiwania zamówień, możesz znaleźć w Bazie wiedzy. Co zobaczysz, kiedy znajdziesz potrzebne zamówienie?

Szczegóły zamówienia w aplikacji mobilnej

Jeśli wcześniej podczas skanowania kodu QR zamówienia od razu otwierała się Taśma zdarzeń zamówienia, teraz otwiera się strona „Szczegóły zamówienia”. Ponieważ w aplikacji mobilnej nie mamy możliwości podzielenia wszystkich informacji o zamówieniu na wiele zakładek, w szczegółach zamówienia zobaczysz takie dane w następującej kolejności:

  • informacje ogólne: rodzaj, lokalizacja, status, menedżer i odpowiedzialny wykonawca;
  • dane klienta;
  • dane wyrobu;
  • wszystkie pola w zakładce „Informacje o zamówieniu” w desktopowej wersji Orderry.

W obecnej wersji aplikacji wszystkie te informacje można tylko przeglądać. Nadal możesz dodawać komentarze, dołączać i przeglądać zdjęcia i pliki, przełączając się na Taśmę zdarzeń zamówienia.

 
order-details-en.png (25 KB)
Można zauważyć, że kolejność pól w aplikacji mobilnej jest nieco inna niż w wersji desktopowej. Postanowiliśmy, że tak po prostu będzie wygodniej i szybciej z nimi pracować.
Na przykład, jeśli widzisz przeterminowane zamówienie, nie musisz przewijać w dół, aby znaleźć odpowiedzialną osobę — najważniejszą informacje widzisz z góry. Ponadto możesz kliknąć na przycisk „Więcej działań”, aby zadzwonić do menedżera zamówienia lub klienta, albo skopiować link do zamówienia.

Kliknięcie na imię klienta otworzy jego profil i wszystkie dane. To samo stanie się po kliknięciu na nazwę wyrobu. Na razie możesz tylko przeglądać dane klienta lub wyrobu bez wprowadzenia zmian.

 
client-en.png (45 KB)
 

I to wszystko na dzisiaj. Co będzie dalej? Już w kolejnej wersji aplikacji mobilnej Orderry pojawi się możliwość wyświetlenia prac, usług, materiałów i płatności, dodanych do zamówienia. Również zaczniemy pracę nad możliwością nie tylko edycji, ale także tworzenia zamówień poprzez aplikację mobilną.

To jest dobry czas na to, aby zaktualizować swoją aplikację, a tym bardziej ją zainstalować, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Link do pobrania znajdziesz tutaj. Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna, więc jeśli masz uwagi i sugestie, koniecznie napisz je pod artykułem lub w czacie wsparcia technicznego.

Ciężko pracujemy i dokładamy wszelkich starań, aby zaktualizować aplikację Orderry jednocześnie dla wszystkich urządzeń. Wkrótce więc w aplikacji na Androidzie pojawią się podobne funkcje.

comments powered by Disqus